agoraphobic nosebleed - bestial machinery
CCCC 08.08.05 Grind Relapse/Target  Hull

På dobbeltalbummet “Bestial Machinery” samler grind-terroristerne i Agoraphobic Nosebleed alle de numre, de i et eller andet format eller i en eller anden sammenhæng lavede og udgav inden at ”Honky Reduction”, deres første album på Relapse Records, så dagens lys; det drejer sig om materialet fra diverse 7” LP’er, forskellige bidrag til split-albums og compilations samt et lille dusin hidtil uudgivne numre. Coverversioner af Voïvod, C.O.C., D.R.I., Sore Throat og Napalm Death numre er der også en lille håndfuld af, men ellers er hovedparten af skæringerne i Agoraphobic Nosebleeds vanlige maniske og trommemaskine-drevne psyko-grind stil, hvor det ene nummer afløser det andet i en lind strøm tilsat demonstrativt konfrontationssøgende og karikerede tekster.

Agoraphobic Nosebleed er omtrent for subtilitet, hvad Osama Bin Laden er for verdensfreden, og hvor det overhovedet er muligt, banker bandet deres musikalske pointerne effektivt hjem med syvtommersøm! At fremhæve enkelte numre frem for andre giver ikke den store mening i tilfældet Agoraphobic Nosebleed, men heldigvis er kvaliteten af både musik og produktion generelt ret høj hele vejen igennem “Bestial Machinery”, selvom materialet som nævnt er samlet sammen fra en hulens masse forskellige udgivelser over en årrække.

Scott Hull og Jay Randall, den dynamiske duo bag Agoraphobic Nosebleed, må i sandhed være diabolske personager, for denne “Bestial Machinery” 2CD er lige ved at være for meget af det gode; at lytte sig igennem samfulde 136 numre i ét stræk svarer til frivilligt at lade sig gennembanke i knap 1½ time af en håndfuld medlemmer af den lokale Hells Angels afdeling bevæbnet med baseball køller; der er ingen musikalske ’åndehuller’ at spore nogetsteds, og efter endt gennemlytning føler man sig fuldstændig drænet for modstandskraft! Men er man uforbederlig grind freak med latent masochistiske tendenser, får man med garanti sine ’lyster’ styret med “Bestial Machinery”! Om 1½ times konstant eksponering til Agoraphobic Nosebleed musikalske univers er befordrende for lytterens mentale tilstand, er jeg straks mere usikker på, så kom ikke bagefter og sig, at jeg ikke advarede på forhånd… -byrial