all shall perish - hate.malice.revenge
CCCC 14.02.05 Death Metal/Hardcore Nuclear Blast/VME --

Lur mig om ikke det særdeles fremadstormende Californien band, All Shall Perish, med tiden vil få kæmpet sig frem i frontlinien på den moderne scene for ekstremmetalliske opvisninger, for selvom splejsningen af fuldblods death metal og robust hardcore ikke er perfektioneret helt ud til fingerspidserne endnu, tror man nu heller ikke helt sine egne ører, når det erfares, at ”Hate.Malice.Revenge” blot er deres første album. Og hvilken debut det er!

Lyden er helt fremme i ansigtet på dig, og umiddelbart fænger de gennem en ubøjelighed vilje til at levere groovy brutalitet med et fint flair for melodi, selvom det dog på nuværende tidspunkt virker mest overrumplende, når de bare giver den gas uden forbehold. Selve lytteprocessen kan faktisk gå hen at blive ganske tidsbesparende for de, der mener, at døgnets blot 24 timer er alt for lidt til at sulten efter både dødsmetal og hardcore kan mættes tilfredsstillende uden forsømmelse af det ene gennem for meget fokus på det andet. All Shall Perish leverer det bedste fra begge verdener. Opstiller du strategisk Skinless, Internal Bleeding og Dying Fetus overfor sager som All out War, Born from Pain og Hatebreed, hvorefter begge hold får signalet til barbarisk nedtackling af hinanden, må resultatet af kampens hede nogenlunde blive, hvad de her Oakland gutter snildt klarer på egen hånd at præstere.

Stik mig endelig en plade næste gang, der er propfyldt med numre som ”Laid to Rest”, ”The Spreading Disease” og ”Deconstruction”, for så vil begejstringen næppe nogen ende tage. Bandet er allerede godt i gang med at skrive nye sange, og når promoveringer af albummets genudgivelse er et overstået kapitel, kan der næppe gå længe, før ønsket om et regulært mesterværk forhåbentlig opfyldes. Meget bedre end udvandet metalcore er det allerede, så giv All Shall Perish en chance nu og vær på forkant med, hvad der virkelig kommer til at trække tænder ud og bøje ribben ind fremover. - guldmann